Społeczny StartUp. Konkurs na innowacyjne przedsiębiorstwo społeczne

Fundacja Ashoka Innowatorzy dla dobra publicznego ogłosiła konkurs na innowacyjne przedsiębiorstwo społeczne „Społeczny StratUp”. Do 15 maja 2015 r. można zgłaszać pomysły i już realizowaną działalność w obszarze ekonomii społecznej. Spółdzielnie socjalne także mogą aplikować.

Konkurs Społeczny StartUp przygotowany został z myślą o wszystkich osobach, które prowadzą lub myślą o założeniu przedsiębiorstwa, które w innowacyjny sposób stara się rozwiązywać problemy istniejące w polskim społeczeństwie.

Efektem konkursu będzie wybranie 10 przedsiębiorstw społecznych lub pomysłów na przedsiębiorstwa społeczne i dostarczenie im, dopasowanego do ich potrzeb, profesjonalnego doradztwa oraz grantów rozwojowych.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Uczestnikami konkursu mogą zostać zarówno istniejące już przedsiębiorstwa społeczne (w tym spółdzielnie socjalne), jak i te których uruchomienie jest dopiero planowane. Szczegółowa lista podmiotów, które mogą wystartować w poszczególnych kategoriach znajduje się w regulaminie konkursu.

Głównym kryterium konkursowym jest innowacyjność działań, a więc realizacja pomysłu, dotychczas nie występującego na terenie Polski lub mało upowszechnionego. Przedsiębiorstwo musi także przyczyniać się do rozwiązywania lub minimalizowania skutków określonego problemu społecznego, najlepiej w sposób dający się powielać, a więc rokujący nadzieję na zmianę systemową. Więcej o kryetriach w regulaminie konkursu na stronie www.spolecznystartup.pl

Zgłoszenia do konkursu

Aby wziąć udział w konkursie Społeczny StartUp należy w terminie do 15 maja 2015 roku wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej www.spolecznystartup.pl

Nagrody w konkursie

Laureaci skorzystają z dopasowanej do indywidualnych potrzeb współpracy ze specjalistami i ekspertami, którzy podzielą się niezbędną wiedzą, pomogą zaplanować działania, opracować plany i przygotować się do działalności rynkowej. Eksperci podzielą się wiedzą z zakresu modeli biznesowych, tworzenia business planów, budowania procesów w organizacji, a także mierzenia wpływu, raportowania oraz pozyskiwania inwestorów.

Ponadto laureaci otrzymają nagrody finansowe w wysokości równej 3640 EUR (wypłacane w polskich złotych) oraz możliwość ubiegania się o dodatkową nagrodę specjalną w wysokości 5000 EUR. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w regulaminie konkursu.

Ważne terminy związane z konkursem Społeczny StartUp

1. Konkurs jest realizowany w terminie od 15 kwietnia 2015 roku do 15 czerwca 2015 roku.
2. Zgłoszenia do Konkursu zbierane są do 15 maja 2015 roku.
3. Zespół Ekspertów wydaje rekomendacje w terminie do 25 maja 2015 roku.
4. Rada Konkursu wybiera laureatów Konkursu w terminie nieprzekraczalnym do 15 czerwca 2015 roku.

Ashoka uważa, że nie ma nic potężniejszego niż dobry pomysł w rękach przedsiębiorczej osoby. Od 35 lat szukamy i wspieramy innowatorów społecznych na całym świecie. Nazywamy ich Ashoka Fellows i dotychczas wsparliśmy ich ponad 3000. Widzimy, że to oni zmieniają systemy, redefinują relacje społeczne, realnie polepszają jakość życia ludzi. Wiemy też, że dobre pomysły mogą na siebie zarabiać – wtedy są niezależne i trwałe. Dlatego szukamy przedsiębiorstw społecznych, które mają nowy, nieoczekiwany i skuteczny pomysł na stary, skomplikowany i bolesny problem społeczny. Jesteśmy pewni, że tam jesteście! Chcemy Wam pomóc, a dzięki UniCredit Foundation i Bankowi Pekao SA możemy zrobić to jeszcze bardziej profesjonalnie i skutecznie.