
Cel projektu: zwiększenie kompetencji zarządczych oraz liderskich wśród przedstawicielek i przedstawicieli przedsiębiorstw społecznych (PS) oraz stworzenie modelu czasowego wsparcia zarządzania z zewnątrz, co przyczyni się do wzrostu efektywności ich działań, stabilności finansowej oraz zdolności do wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Grupa docelowa:
- 261 przedstwicieli/ek przedsiębiorstw społecznych, w tym: liderów i liderek PS, zespołów zarządzających i menadżerów i menadżerek PS.
Główne działania:
- Badanie potrzeb kadry zarządzającej i liderskiej PS – które umożliwi przygotowanie dopasowanego wsparcia doradczo-szkoleniowego. Diagnoza obejmie: warsztaty, ankiety, analizę wcześniejszych badań i analiz oraz konsultacje z Ośrodkami Wsparcia Ekonomii Społecznej.
- Akademia Menedżerska Przedsiębiorstwa Społecznego – cykl szkoleń z zakresu zarządzania strategicznego, marketingu, finansów oraz aspektów prawnych funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego.
- Akademia Liderska Przedsiębiorstwa Społecznego – cykl szkoleń i wsparcia z zakresu przywództwa, komunikacji, budowania zespołu oraz angażowania ludzi do realizacji wizji zmiany.
- Pakiety wsparcia indywidualnego – indywidualne doradztwo, coaching i zakup sprzętu ICT wspierających cyfryzację zarządzania przedsiębiorstwa społecznego.
- Model interim – stworzenie i testowanie wsparcia w 18 przedsiębiorstwach społecznych
- Sieciowanie i współpraca między PS – ogólnopolskie spotkania, wspólne wizyty studyjne oraz tworzenie grup mastermind
- Ewaluacja i opracowanie ostatecznego modelu Akademii Menedżera Przedsiębiorstwa Społecznego oraz konferencja zamykająca.
Efekty, rezultaty projektu:
- 180 menadżerów i menadżerek PS, którzy podnieśli kompetencje w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem społecznym,
- wzrost kompetencji liderskich wśród 36 osób kierujących PS,
- 100 menadżerów i menadżerek PS zostanie objętych indywidualnymi programami wsparcia,
- 30 przedsiębiorstw społecznych wdroży narzędzia ICT wspierające zarządzanie,
- model wsparcia menadżerów Interim,
- powstanie baza kontaktów do menadżerów i menadżerek interim,
- powstanie model Szkoły Menadżerów Przedsiębiorstw Społecznych
Okres realizacji: lipiec 2025 – czerwiec 2028
Wartość projektu: 9 861 016,13 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 9 561 016,13 zł
Projekt „Akademia Menadżera Przedsiębiorstwa Społecznego 2025-2028”
nr FERS.04.13-IP.06-0004/24 jest współfinansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Projekt jest realizowany w partnerstwie:
– Centrum OPUS (Lider),
– Szkoła Liderstwa im. Zbigniewa Pełczyńskiego,
– Ogólnopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Socjalnych,
– Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem”.
www projektu: https://akademiamenadzeraps.pl

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z KPON.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów w ramach Programu z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą:
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa.